logo musei

DISCOVER THE PALAEONTOLOGY MUSEUM...

The Dolomite massifs surrounding Cortina are the result of the uplifting and folding of large rock masses, caused by tremendously powerful tectonic movements.
These phenomena ravaged an area, whic

Venetian Creations in Cortina d'Ampezzo

The first thing that can be said about Rosanna Basilio is that she fits the template of the Venetian artist: she has assimilated, reliveed and recomposed theories of art in an approach that is

BOTANICAL SECTION

From this summer the Paleontological Museum is enriched by a new section dedicated to botany, the first passion of Rinaldo Zardini naturalist.

The new home of the Museum

The new museum is housed in an old Venetian sawmill of the Magnificent Community of Ampezzo.
In ancient times, in the basin d'Ampezzo, sawmills and mills hydraulic motion were very numerous.

Sabato 14 ottobre 2017 la comunità ampezzana celebra il rientro del bestiame dagli alpeggi estivi nella tradizionale Fešta del Dešmonteà.

Dalle ore 9:30 presso il piazzale dell’Autostazione a Cortina si possono vedere mucche, cavalli, asini, pecore e capre: gli animali che sono da poco ritornati nelle stalle dopo l’estate trascorsa sui pascoli e le maghe delle Regole d’Ampezzo.

Alle ore 11:00 si celebra come ogni anno la benedizione dei mezzi agricoli. Contadini e allevatori locali propongono per la durata della festa la vendita dei loro prodotti caseari e agricoli, ma si possono anche ammirare variegati oggetti tipici nati dall’abililtà manuale di alcuni appassionati. A ora di pranzo tutti saranno allietati dalla musica folkcloristica e potranno assaporare prodotti tipici presso il tendone dei Sestieri d’Ampezzo; salsiccia, polenta e i dolcissimi waffeln.